NKS Running Bootcamp + Energiezuinig en blessurevrij hardlopen.

Afgelopen zaterdag mocht ik weer voor het NKS een bijscholing verzorgen. Dit maal in Ede bij AV Climax. Het was een frisse middag, dus hup de baan op met de deelnemers en gezorgd dat men warm was. Daarna aan de clinic begonnen. Wij hebben het gehele lichaam afgewerkt van beneden naar boven. Vaak is in deze volgorde beter omdat je dan nog de spierpijn er wat uit kunt lopen naar mate de clinic vordert. Oefeningen met de deelnemers doorgenomen en daarbij vooral gekeken hoe je toeziet op de juiste uitvoering! Waar let je op? En hoe corrigeer je dat? Al met al een superleuke middag dus dank je wel deelnemers! Ik hoop in ieder geval op niet al te veel spierpijn bij de deelnemers 🙂 En uiteraard weer afgesloten met het belangrijkste van het lichaam om hard te lopen……onze voeten. Dus zelfs met +2 graden Celsius, afgesloten met een bonus. Hoe loop ik blessurevrij en energiezuinig. En de groep huiswaarts laten gaan met stof tot nadenken 😉 Foto’s en filmpje volgen nog!

2 Comments on “NKS Running Bootcamp + Energiezuinig en blessurevrij hardlopen.

  1. Naar aanleiding van de clinic van afgelopen zaterdag een metronoom app op de telefoon gezet. Ingesteld op 180 en gisteren toegepast in de training van mijn loopgroep. Ging prima, de lopers zijn zich meer bewust van een hogere pasfrequentie. We gaan dit vaker in de trainingen toepassen. En wie weet gaan de schoenen ook nog uit.
    Bert van Ravenswaaij
    Trainer Climax

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: